چند جوان و دانشجوی کرد کشته شدند


جوان کرمانشاهی دیگری در شورشهای اخیر جان خود را از دست داد و به خاک سپرده شد.

در فعالیتها و ناراضایتی های اخیر و در طی دو هفته ی گذشته در ایران، چندین جوان کُرد نیز جان خود را از دست دادند. دیروز پیکر یکی از این فعالان و معترضین، در شهر کرمانشاه به خاک سپرده شد. مشخص گشته است که بیشتر این هموطنان کُرد، از دانشجویان کُرد بوده اند.
دیروز پیکر یک جوان کُرد به اسم کیانوش آسا، در شهر کرمانشاه به خاک سپرده شد. کیانوش آسا، یک جوان کُرد پیرو آیین یارسان بود که در شهر کرمانشاه متولد شده است. کیانوش در رشته ی شیمی در دانشگاه علم و صنعت تهران تحصیل میکرد و یکی از فعالین سیاسی کُرد در آن دانشگاه بوده است.
مشخص شده است که در هنگام حمله ی نیروهای رژیم به جمعیت ناراضی و بخصوص دانشجویان، کیانوش آسا در روز 24 ماه ژوئن، در دانشگاه دستگیر و ناپدید شد. اما بعدا پیکر نامبرده در حالیکه تمام بدن او به علت ضربه های باتوم کبود شده بود، در سرخانه ی بیمارستانی در شهر تهران پیدا شد. دیروز پیکر کیانوش از طرف نیروهای رژیم به خانواده ه اش تحویل داده شد و در شهر کرمانشاه به خاک سپرده شد.
یادآوری می شود که در در اعتراضات روزهای گذشته در ایران، چندین جوان دیگر کُرد نیز جان خود را از دست داده اند. با توجه به خبرهای رسیده، دانشجوی کُرد دیگری نیز به اسم حسین طهماسبی 25 ساله، که در دانشگاه کرمانشاه مشغول به تحصیل بود، در روز 16 ماه ژوئن، بر اثر ضربات باتوم نیروهای رژیم، جان خود را از دست داد. همچنین جوانی ایلامی به اسم فرزاد جشنی فرزند صید جافر، اهل شهرستان آبدانان ایلام، که برای امرار معاش در تهران به سر می برده است، در اثر حمله ی نیروهای رژیم جان خود را از دست داد.
پیکر فرزاد با تدابیر امنیتی و با جلوگیری از اطلاع رسانی، در 19 ماه ژوئن، در شهر آبدانان به خاک سپرده شد.
همزمان منابع خبری در کُردستان اعلام کردند که یک دختر دانشجوی دیگر کُرد به اسم شلیر خِزری، اهل شهر پیرانشهر، روز 16 ماه ژوئن، به هنگام حمله و یورش نیروهای رژیم به دانشگاه تهران، جان خود را از دست داده است. امروز پیکر شلیر در شهر پیرانشهر، از سوی خانواده اش به خاک سپرده می شود

No comments: