بازداشت خانم هیلا صدیقی را محکوم می کنیم

در پی‌ اخبار روزانه‌ای که منتشر میشود و همیشه حاوی دستگیری، ضرب و شتم، سرکوب و... میباشد، با خبر شدیم کهخانم هیلا صدیقی شاعر جوان و محبوب مردم ایران روز ۱۴مارس بار دیگردستگیر شده اند.

چنین بنظر می رسد که هیلا صدیقی هم به صف مُهر خوردگان دادگاه‌های انقلاب پیوسته ، و بدین ترتیب باریدیگر مستبدان و خود محوران جمهوری اسلامی راهی به حریم زندگی یکی‌ دیگر از ایرانیان باز کرده اند که هر آنچه میخواهند با زندگی‌ این قربانی انجام دهند.

بازجوئی ها و آزار هایی که پس از بازداشت هیلا صدیقی بر سر وی آمده به روشنی معلوم است که بیان و اشعار این بانو به مذاق سردمداران جمهوری اسلامی خوش نیامده به همین دلیل سعی در خاموش کردنش گرفتند.

زمانیکه خمینی در اولین سخن رانی‌ خود صحبت از مقام انسانیت برای ایرانیان میکرد، محصولش این است که امروز دنیا و هموطنان ما در ایران شاهد آن هستند. منظور خمینی از مقام انسانیت، انسان بدون خرد، سرافکنده، چاپلوس ، بدون حق اعتراض و کاملا در خدمت عوامل سرکوب بود و براستی میراثخوارانوی هنوز در تلاشند که به این آرزوی خمینی و ارث اوجامعهٔ عمل بپوشانند. غافل از اینکه این ملت با این تمهیدات و تهدید‌ها استوار تر عمل خواهد کرد.

شکستن قلم و زبان هیلا صدیقی زاینده هیلا صدیقی‌های دیگری خواهد شد.

بعد از گذشتن ۳۲سال هنوز در کشور قوانین انقلابی‌ حاکم است. اگر این انقلاب مردمی بود چرا بعد از گذشت این مدت اداره مملکت به دوران عادی باز نگشته ؟ آیا این ترس رژیم ازملت خود نیست؟ اگر بودن شما بنا بر اراده ملت است چگونه است که دادگاه های انقلاب، روز به روز قربانیان بیشتری را با احکام انقلابی‌ خود روانه زندان‌ها می‌کند و آنجا که نمیتوانند به روشنی بیان کنند که این قربانیان به دلیل آزادی قلم و بیان و مخالفتشان با رژیم مورد تعدی و آزار قرار گرفته اند دست به پرونده سازی میزنند.

همانطور که بنا بر یکی‌ از اصول پنجگانه ما در نهاد مردمی اداره کشور بعد از سرنگونی جمهوری اسلامی باید مبتنی‌ بر اصول اعلامیه جهانی حقوق بشر انجام گیرد،همین اصل را از هم اکنون پایه کار خود قرار داده و از حق آزادی قلم و بیان تک تک همیهنانمان از جمله خانم هیلا صدیقی دفاع می‌کنیم. در همین راستا به خودکامگان بی‌ عدالت خانه‌های جمهوری اسلامی اعلام میداریم ما از حق انسانی‌ - اجتماعی خانم هیلا صدیقی با کمک گرفتن از بالاترین مراجع قانونی بین‌المللی دفاع کرده و این بار اجازه نخواهیم داد که سرنوشت خانم زهرا بهرامی تکرار گردد.

No comments: