تظاهرات عظیم ضد رژیم بشار اسد در سوریه

رادیو فرانسه: به دنبال کشته شدن بیش از پنجاه نفر در تظاهرات روز گذشته (جمعه) در شهر حما، امروز نیز بیش از صدهزار نفر در مراسم تشییع جنازۀ قربانیان شرکت کردند. دیروز مهمترین و وسیع ترین تظاهرات اعتراضی علیه دولت بشار اسد در سوریه با سرکوب شدید نیروهای امنیتی به پایان رسید. بنا به اظهارات فعالان حقوق بشر در سوریه، اکثر کشته شدگان در تیر اندازی نیروهای سرکوبگر دولتی به سوی تظاهر کنندگان در شهر حما به قتل رسیده اند.

امروز (شنبه) جمعیتی عظیم در مراسم تشییع جنازۀ قربانیان شهر حما حضور داشت. سازمان نظارت بر حقوق بشر سوریه که مقر آن در لندن است، تعداد شرکت‌کنندگان را صدهزار نفر، و منابع محلی صد و پنجاه هزار نفر برآورد کردند. شهر حما در ۲۱۰ کیلومتری شمال دمشق قرار دارد.

بنا به گزارش های مختلف، روز گذشته (جمعه) در شهر حما بیش از پنجاه هزار تظاهر کننده بدون در نظرگرفتن مقررات منع عبور و مرور به خیابان ها آمده بودند.

تظاهرات روز گذشته در سوریه به فرزندان انقلاب تقدیم شده بود، چرا که موج شورش و اعتراض از زمانی آغاز شد که پانزده کودک و نوجوان توسط نیرو های امنیتی دولتی به جرم شعار نویسی به روی دیوار ها علیه رژیم بشار اسد دستگیر و شکنجه شدند.

حضور انبوه معترضین در خیابان ها حاکی از آن است که تمهیدات مختلف و تغییر روش بشار اسد برای بازگرداندن آرامش اثری در افکار عمومی نداشته است و به گفتۀ بسیاری از ناظران و تحلیل گران، عفو عمومی و آزادی صد ها زندانی سیاسی و یا برقراری گفتگوی ملی، اقداماتی ناچیز و دیر هنگام می باشند که دیگر موثر واقع نخواهند شد.

در واکنش به تشدید خشونت در سوریه، بان کی مون، دبیر کل سازمان ملل متحد، از وضعیت بحرانی این کشور ابراز نگرانی کرد و متذکر شد که تاکنون بیش از یک هزار نفر در سوریه از آغاز موج اعتراضی جان خود را از دست داده اند.






Translate by Google: English Français Deutsch Español

به اشتراک بگذارید:


آیا سقوط رژیم دمشق نوید بخش سرنگونی رژیم تهران خواهد بود؟



خبر قبلی: قیمت برق ۵ برابر گرانتر از پارسال می شود
خبر بعدی: انتقال یک فعال دانشجویی به زندان تبریز


نظر شما فرستادن خبر به دوستان صفحه ی اصلی چاپ خبر

- مرغ سوخاری با كورن فلكس
- دوئل مايکل جکسون و مستربين
- انتهای خیابان هشتم پروانه نمایش گرفت
- شرط هم فقس شدن دو زرافه: مصرف قرص ضدبارداری
- نجات دریاچه ارومیه با بارورسازی ابرها؟
- با ارتحال خامنه ای تمام ایران شمال خواهد شد
- مراسم رونمایی از تندیس استاد علی نصیریان
- آلبوم رضا صادقی: ديگه مشکی نمی پوشم
- نيلوفرهای آبی غول پيكر
- خانه های فضایی موقت بر فراز بام ها






© copyright 2004 - 2011 IranPressNews.com All Rights Reserved

No comments: