درگذشت عزت الله سحابی؛ گزارش خبرنگار ما از تهران

با انتشار خبر درگذشت عزت‌الله سحابی رئیس شواری فعالان ملی مذهبی جمع زیادی از چهره های سیاسی و مذهبی و هم اندیشان او برای ادای احترام به بازماندگان وی راهی بیمارستان شدند. افزایش جمعیت در بیمارستان باعث ممانعت حراست از حضور آنان شد. در حال حاضر چند خودروی پلیس در مقابل درب بیمارستان مستقر شده است و نیروهای لباس شخصی نیز در تردد می باشند.

خبر درگذشت سحابی طی هفته های گذشته چندبار ازطریق رسانه های حکومتی اعلام و سپس تکذیب شد از این رو عده ای از خبرنگاران برای صحت خبر به بیمارستان مراجعه کرده اند.

یکی از نزدیکان سحابی خبر داد که از مدتها قبل و پس از آنکه حال سحابی رو به وخامت گذاشت خانواده او تحت فشار بودند که هیچ گونه مراسم ختمی برای او به صورت عمومی برگزار نکنند و هرگز اجازه نداشتند با رسانه ها در مورد وضعیت او مصاحبه انجام دهند.

وی روز دوشنبه برای دومین‌بار طی چند روز اخیر تحت عمل جراحی قرار گرفت اما بعد از پایان عمل به کما رفت و سرانجام صبح امروز تلاش پزشکان نتیجه نداد و در سن ۸۱ سالگی درگذشت.

تا این لحظه خانواده او هنوز اطلاع ندارند که حکومت چه تصمیمی برای پیکر او خواهد گرفت.


گزارش دوم

با تصمیم خانواده سحابی و موافقت حکومت تا این لحظه قرار شد صبح فردا چهارشنبه، پیکر سحابی از مقابل منزل وی در لواسانات تشییع شده و در گورستان همان منطقه به خاک سپرده شود .

منزل مهندس سحابی در لواسان ، بلوار اصلی لواسان «امام خمینی فعلی»، بعد از میدان اصلی. سه راه پیام، خیابان صحرای ناران ، کوچهٔ گلستان ، پلاک ۱۰ واقع شده است.

No comments: