گردهمائی اپوزیسیون سوریه: رژیم اسد باید برود



رادیو فرانسه: گروه ها و شخصیت های اپوزیسیون سوریه از امشب (سه شنبه شب) در شهر "آنتالیا" در ترکیه گرد می آیند تا در یک نشست سه روزه راه های ممکن برای برکناری رژیم کنونی سوریه از قدرت را بررسی کنند.

بین ٣٠٠ تا ٤٠٠ نفر در این گردهمائی که موضوع اصلی آن "تغییر" در سوریه و چگونگی وادار کردن رژیم بشار اسد به کنار رفتن از قدرت است شرکت می کنند.

به گفتۀ مسئول روابط اپوزیسیون سوریه با رسانه ها، این گردهمائی یا "کنگره" ی اپوزیسیون به روی کلیۀ گرایش های اپوزیسیون از جمله امضا کنندگان بیانیۀ معروف به "بیانیۀ دمشق" باز است.

"بیانیۀ دمشق" را شماری از گروه های طرفدار اصلاحات و دگرگونی های دموکراتیک در سوریه در سال ٢٠٠٥ امضا کرده اند.

عمار قرابی، رئیس "سازمان سراسری حقوق بشر سوریه"، سازمانی که مقر آن در مصر قرار دارد، گفت این گردهمائی سرآغازی برای پشتیبانی از انقلاب سوریه است.

این فعال حقوق بشر سوری افزود که گفتگو میان گروه های اپوزیسیون پس از این گردهمائی سه روزه کماکان ادامه خواهد داشت و "سازوکارهای" لازم برای پشتیبانی های "حقوقی و لجیستیک" از اپوزیسیون در داخل کشور به موقع اجرا گذاشته خواهد شد.

خبرگزاری فرانسه در گزارشی که به این گردهمائی اختصاص داده است پس از یادآوری کشته شدن ١٠٦٢ تن از مردم سوریه در جریان سرکوب تظاهرات اعتراضی به وسیلۀ نیروهای نظامی، انتظامی و امنیتی سوریه، به روابط نزدیک رجب طیب اردوغان، نخست وزیر ترکیه، با بشار اسد، رئیس جمهوری سوریه پرداخته است.

No comments: