مزدوران فقیه مانند دزد‌ها از دیوار وارد خانه پروین مخترع شده بودند


با گذشت ده روز بی‌خبری از کوهیار گودرزی و مادر وی، پروین مخترع امروز بیستم مرداد ماه در زندان کرمان با خواهر و مادر خویش دیدار داشته است.

بنا بر گزارش دریافتی؛ به کمیته گزارشگران حقوق بشر، خانم مخترع در این دیدار کوتاه به خانواده خود گفت: «‌ صبح روز دوشنبه دهم مرداد در حالی‌که وی در حمام بوده با شنیدن سر و صدای حضور افراد نا‌آشنا در خانه، با ۴ نفر لباس شخصی روبرو شده است که مانند دزد‌ها بدون اطلاع وی و از دیوار وارد خانه شده بودند و در حالی که وی در وضعیت مناسبی قرار نداشته، از وی خواستند که با آن‌ها راهی شود.»

این افراد که بدون ارائه مدرکی دال بر اینکه از سوی چه نهادی وی را بازداشت می‌کنند، خانم مخترع را به بند زنان زندان مرکزی شهر کرمان، منتقل نمودند. خانم مخترع در دیدار با خانوادهٔ خود گفته است که در زندان از شرایط بهداشتی و عمومی نامناسبی برخوردار است و در میان مجرمان عمومی نگهداری می‌شود.

مادر کوهیار گودرزی، همچنین در دیدار خود با خانواده‌اش خاطر نشان ساخت که ماموران امنیتی در کرمان به وی اطلاع دادند که کوهیار در زندان اوین به سر می‌برد اما هنوز از صحت این خبر اطلاعی در دست نیست ‪و پیگیری‌های خانواده و وکیل کوهیار گودرزی نیز برای یافتن خبر جدیدی از او و یا محل نگهداری او بی‌نتیجه مانده است.

‎پروین مخترع که پیش از این هیچ گونه سابقه فعالیت سیاسی و اجتماعی نداشته است از تفهیم اتهاماتی چون «توهین به رهبری، تبلیغ علیه نظام و اقدام بر ضد امنیت ملی» به خود خبر داده است.

پیش‌تر و در همین رابطه یکی از بستگان کوهیار که پیگیر وضعیت او و مادرش بوده است با اظهار بی‌اطلاعی از علت و مقام مسئول این بازداشت به کمیته گزارشگران حقوق بشر گفت: «در روزهای اخیر به دادسرای انقلاب در میدان ارگ مراجعه کردیم که گفتند حکم بازداشتی از اینجا صادر نشده است. به دو سه مرکز بایگانی سر زدیم و باز هم پاسخی ندادند. اجازه ملاقات با دادستان هم به ما داده نشد و در ‌‌‌نهایت ما را به دادسرای شهید مقدس در اوین ارجاع دادند. متاسفانه سوالات ما در دادستانی اوین نیز بی‌پاسخ ماند و گفتند که شما از کجا می‌دانید که کوهیار به اینجا منتقل شده و بعد هم اجازه ورود به ما ندادند. یکی از ماموران این دادسرا نیز پیشنهاد کرد که از طریق کلانتری محل پیگیری کنیم و اعلام مفقود شدن و آدم ربایی کنیم.»

http://parsdailynews.com/87802.htm

No comments: