دولت بریتانیا خواهان برخورد سخت با گروه‏های بزهکار


دیوید کامرون، نخست وزیر بریتانیا روز پنج شنبه در مجلس عوام این کشور از برخورد شدید با گروه‏های بزهکار خبر داد. وی ضمن محکوم کردن خشونت‏های خیابانی در این کشور که از شنبه شب آغاز شد، از حمایت مالی برای بخش‏های آسیب‏دیده در حوادث اخیر سخن گفت.

پارس دیلی نیوز: به گزارش یورونیوز، دیوید کامرون در این سخنرانی افزود:«رئیس پلیس لندن به من گفت ترجیح می‏دهد همۀ نیروهایش را در پلیس «اسکاتلندیارد» به خیابان بفرستد بجای آن که از ارتش کمک بخواهد. این گرایش درستی است که من هم با آن موافقم. اما دولت باید از پیش برنامه ریزی کند و به این پرسش پاسخ دهد که ارتش قادر به انجام کدام وظایف پلیس است.»

برخی نمایندگان حزب کارگر، حزب اصلی مخالف در مجلس عوام بریتانیا، از دولت خواسته بودند اجرای برنامۀ کاهش بودجۀ نیروی پلیس را به تأخیر بیندازد.

پیش از سخنرانی روز پنج شنبه، در نشست ویژۀ پارلمان بریتانیا احزاب مخالف و برخی سیاستمداران دولتی برای ایجاد توان عملیاتی بیشتر این خواسته را مطرح کردند.

اد میلیبند، رهبر حزب کارگر، پس از سخنرانی دیوید کامرون در نطق خود از وی پرسید:«با توجه به اولویت مطلق حضور عینی و فعال پلیس در صحنه، آیا آقای نخست وزیر درنیافته چرا کاهش بودجۀ مخصوص پلیس و شمار نیروهای آن که دولت او برایش برنامه ریخته، درست نیست؟»

نخست وزیر بریتانیا همچنین از مقام‏های محلی خواست جوانان بزهکار را از مجموعه‏های مسکونی دولتی اخراج کنند. او همچنین گفت که اجازه نخواهد داد که فرهنگ وحشت‏پراکنی در خیابان‏های بریتانیا حاکم شود و هر کار لازم برای حفظ قانون و نظم به انجام خواهد رسید.

نخست وزیر بریتانیا همچنین وعده داده که مجوز و امکانات لازم برای برداشتن نقاب از چهرۀ افراد نقاب دار در مناطق خشونت‏خیز در اختیار پلیس قرار بگیرد.

در خشونت‌های خیابانی اخیر در چند شهر بریتانیا چهار تن کشته و بیش از ۱۲۰۰ تن دستگیر شدند.

No comments: