ناصرتقوایی: از گزارشگرویژه سازمان ملل می خواهم تا با زندانیان دیدار کند


اصرتقوایی: از گزارشگرویژه سازمان ملل می خواهم تا با زندانیان دیدار کند؛ قاضی برخلاف سخنان دادستان کل کشور عمل کرد.

ناصر تقوایی در گفت وگو با کمپین بین المللی حقوق بشر در ایران با اشاره به اینکه علیرغم سخنان هفته گذشته دادستان کل کشورمرضیه وفا مهر، بازیگر سینما و همسر ناصر تقوایی بیش از یکماه است که به اتهام بازی در فیلم ” تهران من، حراج” در زندان قرچک ورامین به سر می برد. اگرچه محسن اژه ای، دادستان کل کشور و سخنگوی قوه قضاییه در صحبت های خود در تاریخ ۴ مرداد خبر از آزادی پگاه آهنگرانی و مرضیه وفا مهر را داد اما این بازیگر سینمایی هنوز آزاد نشده است. ناصر تقوایی در گفتگو با کمپین بین المللی حقوق بشر در ایران از سازمان ملل درخواست کرد که گزارشگر ویژه خود را زودتر به ایران بفرستد تا وضعیت زندانیان را از نزدیک ببیند و به نوعی از آنها دفاع کند.

ناصر تقوایی در خصوص آخرین وضعیت همسرش به کمپین بین المللی حقوق بشر در ایران گفت: « هفته گذشته آقای اژه ای گفتند که دختران سینمایی آزاد خواهند شد . در روزنامه ها هم اسم خانم پگاه آهنگرانی و مرضیه وفا مهر، همسرم را خواندم که آزاد می شوند با این حال دو روز بعد از صحبت های آقای اژه ای خانم آهنگرانی و محمدی آزاد شدند اما خانم من آزاد نشد. قاضی همسرم، پرونده ایشان را به دادگاه فرستاده اند. به نظرم فرستادن پرونده به دادگاه تنها راهکار قانونی بود که او می توانست با آن دستور آقای اژه ای را اجرا نکند. حالا من منتظر دو چیز هستم، یکی منتظر نظر دوباره دادستان کل کشور در خصوص وضعیت پرونده همسرم هستم و دیگری تعیین زمان محاکمه همسرم. چون اگر قرار باشد همسرم محاکمه شود باید زودتر زمانش مشخص شود، نگرانیم این است که تعیین زمان دادگاه به درازا بشکد و او همین طور در زندان بماند.»

ناصر تقوایی در خصوص پیگیری هایش گفت: « تا آنجا که از دستم بر می آید به آدم ها رجوع می کنم. اگر در مورد خودم بود هیچ وقت به کسی رجوع نمی کردم همین طور که تا به حال هیچ وقت در زندگیم نکرده ام اما این بار مربوط به فرد دیگری است که کمک من به دردش می خورد، همسرم است.اما با شلوغی دادگستری که می بینم به نظرم نمی آید به این زودی ها دادگاهش برگزار شود . یعنی حالا حالاها او باید در زندان بماند.»

No comments: