اين‌جا امضاء می گيرند تا بيمار را روی زمين بستری كنند


ين‌جا براي خواباندن بيمار روي زمين يا راهرو فرم‌رسمي دارند تا در صورت نداشتن تخت‌خالي در بخش، بيمار را در راهرو يا روي زمين پذيرش ‌كنند، بي‌هيچ ادعايي. اين روزها و در فصل گرم تابستان اگر دلتان خواست بيرون از شهر براي تفريح و آرامش دمي را بياساييد يا احتمالاً ميان باغ و گل و بلبل دلي آرام كنيد مواظب باشيد پشه‌اي، مگسي، عقربي از كنارتان رد نشود و دچار گزيدگي نشويد زيرا اگر خداي نكرده مشكلي برايتان به وجود بيايد و كارتان به بيمارستان و پزشك و دوا و درمان بيفتد، حسابي پشيمان مي‌شويد.
اگر دچار گزيدگي شديد ظاهراً تنها بيمارستاني كه در تهران به‌طور تخصصي شما را پذيرش و درمان مي‌كند بيمارستان«ل» است. اين‌جا جنب‌و‌جوش و ر‌فت و آمد بيماران آن قدر زياد است كه كسي وقت ندارد جوابت را بدهد. پس از كلي پرس‌و‌جو به اورژانس بيمارستان مي‌رسيم. بيمارستان«ل» دو بخش اورژانس دارد. اورژانس عمومي و اورژانس مسمومين. بيماران گزيدگي را در بخش اورژانس مسمومين پذيرش مي‌كنند. وارد اورژانس مسمومين كه مي‌شوي بيش‌تر فكر مي‌كني به بخش بيماران خاص آمده‌اي.
كمي كه مي‌گذرد كم‌كم مفهوم مسمومين را متوجه مي‌شوي، در اين بخش نجات يافتگاني را مي‌بيني كه ممكن بود الان به جاي تخت اورژانس در خانه ابديت آرميده باشند. به گزارش ملت، حدود 10 تخت در اورژانس مسمومين مستقر است. تخت‌ها تقريباً بدون هيچ حفاظ و پوششي چيده شده‌اند و حداقل طي 3 ساعت حضور ما در اورژانس ملحفه‌هاي به ظاهر يك‌بار مصرف و در واقع چندين بار مصرف همچنان روي تخت‌ها جا خوش كرده‌اند، خبري از تعويض نيست.
پتوهاي اورژانس هم وضع بهتري ندارند. در اورژانس يك رزيدنت طب اورژانس و يك بهيار حضور دارند. بعد از نيم ساعتي تشخيص مي‌دهند كه بيمار ما بايد بستري شود و تا پذيرش نشود كار درماني آغاز نمي‌شود و براي گرفتن پذيرش به بخش پذيرش اورژانس عمومي مراجعه مي‌كنيم.
پذيرش بيمارستان و ازدحام بيماران
بخش پذيرش بيمارستان مملو از جمعيت است. جمعيت كنار باجه ايستاده‌اند تا يك به يك كارشان انجام شود. در هر بخش بيمارستان كه وارد مي‌شويم تابلويي با قاب چوبي توجهت را جلب مي‌كند كه در متن آن نوشته شده: «به موجب ماده 609 قانون مجازات اسلامي هر كس به كاركنان وزارتخانه‌ها و موسسات شركت‌هاي دولتي در حال انجام وظيفه يا به سبب آن توهين نمايد به 3 تا 6 ماه حبس يا تا 74 ضربه شلاق محكوم مي‌شود. » اما قيل و قال و مشاجرات همراهان بيماران و مسئولان پذيرش خود قصه پرغصه‌يي است.

No comments: