حساب‌های بانکی شبکه «پرس تی‌وی» در لندن مسدود شده است


سایت «ندای انقلاب» نزدیک به سپاه پاسداران با انتقاد از عملکرد شبکه «پرس تی‌وی» در نحوه پوشش تحولات بریتانیا اعلام کرد حساب‌های بانکی این شبکه و بسیاری از دارایی‌های ایران در لندن مسدود شده است.


«ندای انقلاب» روز چهارشنبه (۱۶ شهریور) نوشته که این شبکه با بودجه‌ای معادل ۲۵ میلیون دلار با هدف رقابت با «بی‌بی‌سی» راه‌اندازی شد که پس از چهار سال «این رسانه به پائین‌ترین استانداردهای حرفه‌ای در شبکه‌های خبری سقوط کرده است.»


به گزارش دیگربان ،این سایت در یادداشت خود با انتقاد از عملکرد پرس تی‌وی در گزارش ناآرامی‌های لندن نوشته که «این رسانه در {این خصوص} خوراک خبری رسانه‌های غربی» مصرف کرده است.


«ندای انقلاب» در عین حال نوشته که حساب‌های بانکی پرس تی‌وی در لندن به خاطر پوشش اعتراض‌های دانشجویی در سال ۲۰۱۰ از سوی مقام‌های بریتانیایی مسدود شده است.


آن‌طور که این سایت نزدیک به سپاه نوشت است گزارشگران این شبکه، دستمزد‌های بسیار کلانی دارند که مسئولان این شبکه باید از آن‌ها برای «مقابله به مثل» با برنامه‌های بی‌بی‌سی علیه جمهوری اسلامی استفاده کنند.


«ندای انقلاب» افزوده که پرس تی‌وی باید در دست گرفتن «هدایت فکری معترضین، علاوه بر انتقام گیری از دولت انگلستان در قبال رفتارش در "فتنه ۸۸"، دست به یک عملیات پیش دستانه در جنگ نرم علیه بریتانیا بزند.»


این سایت همچنین نوشته است جمهوری اسلامی از طریق به دست گرفتن رهبری حرکت معترضان در بریتانیا می‌تواند در قبال مسدود شدن بسیاری از دارایی‌های خود از لندن امتیاز بگیرد.


پرس تی‌وی شبکه تلویزیونی وابسته به دولت جمهوری اسلامی است که به طور ۲۴ ساعته از تهران و لندن برای مخاطبان بین‌المللی برنامه پخش می‌کند.


برخی ناظران می‌گویند تأسیس این شبکه، نشانگر تلاش دولت جمهوری اسلامی برای اثرگذاری هرچه بیشتر بر مخاطبان غیرفارسی زبان و پیشبرد مواضع جمهوری اسلامی در قبال رخدادهای جهانی است که به نظر می‌رسد این هدف با گذشت چهار سال هنوز محقق نشده است.


مقام‌های جمهوری اسلامی همواره رسانه‌های غربی، به ویژه شبکه‌های خبری آمریکایی و بریتانیایی را به یک‌جانبه نگری و موضع‌گیری مغرضانه نسبت به رژیم ایران و تحولات آن متهم می‌کنند.


این در حالی است که سازمان‌های حقوق بشری از جمهوری اسلامی به سبب جلوگیری از جریان آزاد اطلاع‌رسانی، انتقاد کرده و نبود شبکه‌های تلویزیونی غیردولتی در این کشور را شاهدی بر این مسئله اعلام می‌کنند

No comments: