از خانواده 35 نفر از بازداشتی ها فیش بانکی خواسته اند


تغییر برای برابری - امروز 26 اردیبهشت 16 روز پس از بازداشت زنان و مردان در روز جهانی کارگر، حدود 50 نفر از اعضای خانواده های بازداشتی مجددا در برابر دادگاه خانواده گرد آمدند. یکی از حاضران در آنجا می گوید:« ابتدا به مادرانی که مراجعه می کردند یا جوابی نمی دادند و یا می گفتند یک ساعت یا دو ساعت دیگر بیایند. جواب های سربالای ماموران دادگاه که خشم خانواده ها را برانگیخته بود باعث اعتراض آنها شد و ماموران به جای آن که فضا را آرام کنند و جوابی بدهند با برخی از جوانان حاضر برخورد کرده و حتی هومن اشرفی برادر یکی از بازداشتی ها را گرفتند. وقتی اعتراض و داد وبیداد مادران بالا گرفت و کمی شلوغ شد حدود 6 ماشین پلیس و یک ماشین از کوماندوها در محل مستقر شدند و کوماندوها هم به میان مادران آمدند. اما مادرها نه تنها واهمه ای نداشتند که به اعتراض شان ادامه دادند. بعد نوبت به زنان پلیس رسید که به میان خانواده ها آمدند اما مادران آنان را نیز به جوابگویی واداشتند.»
پافشاری خانواده ها سرانجام پاسخ داد . اسامی بعضی از خانواده ها را خواندند تا آخرین وضعیت بازداشتی ها را اعلام کنند. به آنها گفته بودند کسانی که اسم شان در لیست است فردا صبح با قید کفالت آزاد می شوند.
مادر نیکزاد زنگنه می گوید:« اسم 35 نفر را لیست کرده اند و نیکزاد هم در میان آنها بود. آنها به ما گفتند فردا با فیش حقوقی و کفیل به دادگاه مراجعه کنیم تا فرزندمان آزاد شود.»
اسم جلوه جواهری و کاوه مظفری در لیست نبود. مادران آنها عصبانی می پرسیدند آخر چرا؟ مادر جلوه می گوید:«به ما گفتند بعدا به شما اطلاع می دهیم. آنها خودشان از دخترم عذر خواهی کرده بودند که اشتباهی او را گرفته اند پس حالا چرا آزادش نمی کنند. »
پگاه دختر مریم محستی می گوید نام مادرم هم بود. اسم همه زنان بازداشتی به جز جلوه جواهری در لیست بود»
حال معلوم نیست آیا وعده ها عملی می شود یا خیر.

No comments: