بازداشت فعالان حقوق زنان در قم

با گذشت بیش از دو روز از بازداشت فعالان حقوق زنان در قم، همچنان اتهام آنان نامعلوم است . شادی صدر، وکیل دادگستری که وکالت این دو نفر را به عهده گرفته است، در گفت و گو با مدرسه فمینیستی گفت: خانم مریم بیدگلی و خانم فاطمه مسجدی هفته پیش در ملاقاتی که در تهران داشتیم، با توجه به اینکه نسبت به احضار و بازداشت از سوی اطلاعات قم نگران بودند، از من خواستند وکالت آنها را برعهده بگیرم و من نیز پذیرفتم.
وی ضمن تایید بازداشت این دو فعال، گفت: پتجشنبه گذشته، موکلم خانم بیدگلی درحالی با من تماس گرفت که ماموران اداره کل اطلاعات قم، به درب منزلشان مراجعه کرده بود. ایشان به من اعلام کرد که همکارشان خانم مسجدی، صبح آن روز در کرج دستگیر شده و آخرین جمله ای که من از ایشان شنیدم این بود که : آمده اند مرا هم ببرند و متاسفانه در همان زمان بازداشت ایشان اتفاق افتاد.
این وکیل دادگستری ضمن بیان اینکه طبق قانون اداره اطلاعات هم مانند سایر ضابطین قضایی نمی تواند بدون تشکیل پرونده و مشخص شدن اتهام و صدور قرار بازداشت موقت از سوی مقام قضایی، هیچکس را در بازداشت نگه دارد، افزود: با شناختی که از موکلانم و فعالیتهای آنها دارم مطمئنم که هیچ عمل خلاف قانونی انجام نداده اند که منجر به تشکیل پرونده کیفری شود.
فاطمه مسجدی و مریم بیدگلی روز پنج شنبه 17 اردیبهشت ماه بازداشت شدند.
گفتنی است، فاطمه مسجدی و مریم بیدگلی سالهاست در زمینه حقوق زنان در شهر قم فعالیت می کنند و از اعضای کمپین قم هستند. این دو نفر اخیرا در جریان دفاع از حقوق یک دختر جوان که در معرض قتل ناموسی قرار گرفته بود، با برخی از متنفذین این شهر، درگیر شده بودند.

No comments: