انتقال روزنامه نگار زندانی به انفرادی بعد از برگزاری دادگاه


نادر کریمی جونی روزنامه‌نگار زندانی روز گذشته پس از محاکمه در شعبه‌ی 15 دادگاه انقلاب به سلول انفرادی بند 240 زندان اوین منتقل شد.

به گزارش مجموعه فعالان حقوق‌بشر در ایران روز گذشته نادرکریمی همراه وکیل تسخیری خود در شعبه‌ی 15 دادگاه انقلاب به ریاست قاضی صلواتی محاکمه شد. بعد از محاکمه این روزنامه‌نگار زندانی مستقیم از دادگاه به بند‌ 240 زندان اوین منتقل شده و هم‌اکنون در سلول انفرادی به سر می‌برد.

از موارد مطرح شده در دادگاه خبری در دست نیست، به نظر می‌رسد انتقال نادر کریمی به سلول‌های انفرادی تا زمان صدور حکم ادامه داشته باشد.

نادر کریمی روزنامه نگار از آذرماه سال 1387 بازداشت شده است. کریمی سردبیر و روزنامه‌نگار نشریاتی چون "گزارش، فکر، جهان صنعت، و سیاست روز" پس از بازداشت در ابتدای آذرماه سال 87 به بند 209 زندان اوین منتقل شدد. وی پس از تحمل حدود 4 ماه سلول‌های انفرادی و بند امنیتی روز 22 اسفندماه 87 به بند هفت زندان اوین منتقل شده است. این روزنامه‌نگار پیش‌تر نیز دو بار به دلیل فعالیت‌های مطبوعاتی خود بازداشت شده بود همچنین او به دلیل درصد بالای جانبازی در جنگ نیازمند رسیده‌گی مداوم پزشکی است.


No comments: