طرح استتار مدارس دخترانه اجرا می شود

خبرگزاری مهر: مدیرکل امور بانوان وزارت آموزش و پرورش از اجرای طرح شاداب سازی مدارس دخترانه با کمک سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خبر داد.

مهری سویزی با بیان این مطلب افزود: برهمین اساس نقشه های مدارس جدید الاحداث دخترانه باید با نظارت دفتر امور بانوان طراحی شود و ما نیز در جریان امور ساخت این مدارس باشیم.

طرح شاداب سازی یا استتار در مدارس دخترانه در سال ۸۴ برای اولین بار مطرح شد و هدف از اجرای این طرح تحکیم بنیادهای اعتقادی دختران، التزام منطقی آنها به حجاب و ارتقاء سطح جسمانی و روانی دانش آموزان به منظور افزایش کیفیت آموزشی مدارس عنوان شد.

تاکنون این طرح به دلیل کسری بودجه آموزش و پرورش در تعداد کمی از مدارس آن هم به صورت ناقص پیاده شده است.

در صورت اجرای این طرح دانش آموزان دختر می توانند در مدارسی که کاملاً استتار شده اند بدون حجاب تردد کنند.

مدیرکل امور بانوان وزارت آموزش و پرورش در پاسخ به این سئوال که چرا در چهار سال گذشته این طرح را پیاده نکردید، گفت: درست می گویید، اگر از روز اول این کار را کرده بودیم تاکنون تعداد زیادی از مدارس جدید الاحداث طبق طرح شاداب سازی مدراس بنا شده بود.

سویزی با بیان اینکه طرح شاداب سازی با الویت مدارس دخترانه راهنمایی و متوسطه شهرهای بزرگ صورت می گیرد، خاطر نشان کرد: این طرح را در سال جاری دنبال خواهیم کرد.

پیش از این نیز وزیر آموزش و پرورش محرم سازی مدارس را یکی از الزامات نظام تعلیم و تربیت جمهوری اسلامی عنوان کرده و گفته بود: این اصل باید در مدارس رعایت شود و معلمان و دانش آموزان ما باید در مدارس در چارچوب ملاحظات شرعی آزادی عمل داشته باشند.

1 comment:

Anonymous said...

khoda rahm kone