پاسدار جعفری:تعداد کشته‌شدگان 29 نفر بودند که 13 نفرشان بسیجی و 7 نفر حامی بسیجی هابودند!

دروغ بگو و حکومت کن
سایت حکومتی آینده:پاسدار عزیز جعفری فرمانده کل سپاه پاسداران، تعداد کشته‌شدگان را 29 نفر اعلام کرده است. به گفته وی از این تعداد 13 نفر بسیجی، 7 نفر نیروهای مردمی حامی بسیج و 9 نفر معارضین بوده‌اند.
وی گفته است: "مقایسه تعداد شهدای بسيجی که حدود 13 نفر بودند و حدود7 ، 6 نفر از نيروهای مردمی عادی که بعضاً سابقه بسيجی داشته و برای کمک به صحنه آمده بودند و به وسيله ایادی دشمنان و منافقين با ترورهای کور به شهادت رسيدند با 9 نفر کشته نيروهای معارض و عواملی که به مقرهای نظامی حمله و به تخریب اموال عمومی پرداختند، نشان می‌دهد که علی رغم گستردگی زیاد این فتنه، نيروهای امنيتی و انتظامی نظام و بسيج توجه خاصی به مردم و حفظ جان مردم و ايجاد آرامش و امنيت داشتند؛و تلفات نيروهای خودی نیز بخاطر توجه ويژه نيروهای امنيتی و بسيج به اين مهم بود."
اگر چه سردار عزیز جعفری تعداد کشته‌شدگان سایر حوادث پس از انتخابات را اعلام نکرده است، اما مقایسه آمار ارائه شده توسط وی با آمارهای قبلی، نشان از افزایش چشم‌گیر کشته‌شدگان دارد.
پیش از این حجت‌الاسلام طائب فرمانده نیروی مقاومت بسیج تعداد بسیجیانی که در حوادث پس از انتخابات کشته شده بودند را 7 نفر اعلام کرده بود.
سایت جهان، ارگان رهپویان انقلاب اسلامی که زیر نظر علی زاکانی مسئول سابق بسیج دانشجویی فعالیت می‌کند، تعداد کشته‌های پس از انتخابات را 33 نفر اعلام کرده است.
با این وجود، اگر آمار ارائه شده توسط فرمانده سپاه پاسداران را مبنا قرار دهیم و تعداد کشته‌شدگان حوادث پس از انتخابات را به جز حمله به دو مقر نظامی پایگاه مقداد و مسجد لولاگر را به آن‌ها اضافه کنیم، تعداد کشته‌شدگان به رقم 69 نفر اعلام شده از سوی نمایندگان موسوی و کروبی نزدیک‌تر می‌شود.
از سوی دیگر اظهارات علیرضا بهشتی به نقل از منابع تأیید نشده مبنی بر آمار 365 نفری کشته‌شدگان حوادث پس از انتخابات با آمارهای ارائه شده تا کنون تفاوت فاحشی دارد، هر چند این آمار پس از طرح موضوع دفن جنازه‌های بی‌نام در قطعه 302 بهشت‌زهرا بیشتر مورد توجه قرار گرفته است.
با این وجود، ضرورت اطلاع‌رسانی شفاف در این موضوع بیشتر احساس می‌شود.
در صورتی‌که آمار 20 نفر کشته بسیجی و حامی بسیجی را مبنا قرار دهیم، اعلام اسامی آن‌ها می‌تواند در کاهش تلفات و التهاب جامعه مؤثر باشد. موضوعی که مورد توجه نصرا... ترابی نماینده مجلس قرار گرفته بود. وی پرسیده بود اگر کشته شدن 9 نفر نیروی بسیجی در انتخابات صحت دارد، چرا فقط نام یک نفر از آن‌ها که اهل شهر ری بوده، اعلام شده است؟
مرحوم کبیری اهل شهر ری بود و در درگیریهای پس از انتخابات در شهرک غرب کشته شد و افرادی چون غلامحسین الهام هم در مجلس بزرگداشت وی شرکت کردند.
به نظر می‌رسد در صورت اطلاع‌رسانی درباره اسم و مشخصات 20 شهید بسیج در حوادث پس از انتخابات بخشی از ابهامات ایجاد شده رفع خواهد شد
.

No comments: