تبعید یک زندانی سیاسی کرد به زندان شهر کاشمر


فعالان حقوق بشر در ایران

شاکر باقی زندانی سیاسی کرد اهل ترکیه که به اتهام اقدام علیه امنیت ملی از طریق عضویت در احزاب کرد به اعدام و انتقال به زندان شهر کاشمر محکوم شده بود، صبح دیروز از زندان مرکزی سنندج به زندان شهر مورد اشاره تبعید شد.
شاکر باقی فرزند حسن اهل شهر وان ترکیه، در 20 اسفند 86 توسط نیروهای امنیتی در سنندج دستگیر شد و برای مدت 3 ماه در بازداشتگاه اطلاعات شهر سنندج تحت بدرفتاری و شکنجه های جسمی و روحی قرار گرفت..وی همچنین برای چند ماه به زندان مرکزی کرمانشاه انتقال داده شد که در آنجا از اتهام جدید وارده تبرئه شد. آقای باقی پس از دو سال، مدتی پیش توانست برای چند دقیقه بصورت کابینی با اعضای خانواده خود که از ترکیه آمده بودند در زندان مرکزی سنندج ملاقات نماید.

این زندانی کرد تبعه ترکیه، ابتدا از سوی شعبه 1 دادگاه انقلاب شهر سنندج به ریاست قاضی بابایی به اتهام اقدام علیه امنیت ملی به 30 اسل زندان توام با تبعید به زندان کاشمر محکوم شده بود، پس از اعتراض نامبرده به حکم صادره و در حالیکه وی فاقد وکیل مدافع بود توسط شعبه چهار دادگاه تجدید نظر استان کردستان، در اردیبهشت ماه سال جاری حکم وی به اعدام افزایش یافت

No comments: