قوه قضائیه چشم هایش را به روی شکنجه و آدم ربایی در ایران بسته است

8 مرداد ۱۳۸۸ – کمپین بین المللی حقوق بشر در ایران به فعالیت خود برای تائید گزارش های وقایع نگاری از شکنجه و رفتارهای خشن در حوادث اخیر ایران ادامه می دهد. یکی از فعالان ستاد انتخاباتی میر حسین موسوی در مازندران؛ مجید ش. آخرین موردی است که شکنجه او توسط نیروهای دولتی یا گروههای مورد حمایت دولت توسط کمپین تائید شده است. شدت تراکم و گستردگی چنین جنایاتی که ماهیت نظام مند و برنامه ریزی شده دارند، شاخص هایی از اقدامات دولت از زمان انتخابات ۲۲ خرداد ماه هستند که می تواند در سطح قوانین بین المللی تحت عنوان جنایت علیه بشریت مطرح شود.
مجید ش. بلافاصله پس از انتخابات در حالی که از محل ستاد انتخاباتی میرحسین موسوی در رامسر مازندران در حال بازگشت به خانه بود، ربوده شد، و چشم بسته او را با ماشین به یک مکان ناشناخته بردند. وقتی که مجید از کسانی که او را بازداشت کرده بودند پرسید که آنها چه کسانی هستند، به او گفتند که آنها “سربازان امام زمان” هستند، اصطلاحی که معمولا وزارت اطلاعات، ماموران خود را به این نام می خواند. مجید بشدت مورد ضرب و شتم قرار گرفت، لباس هایش را از تنش درآوردند و او را به حمام برده و از سقف در حالیکه دست هایش را بسته بودند، آویزان کردند. شکنجه گران مجید، در این حال شروع کردند به سوزان بدن او با یک فلز داغ (تصویر را ببینید). بعد از ۲۴ ساعت، مجید در خیابان رها شد.
مجید ش. به بیمارستان منتقل شد و مقامات ارشد شهر رامسر در بیمارستان به ملاقاتش رفتند. علیرغم اینکه خبرربودن و شکنجه مجید در سطح عمومی در منطقه مازندران پخش شد، اما هیچ تحقیقی در این مورد صورت نگرفت و هیچیک از کسانی که مسئول ربودن و شکنجه مجید بودند برای پاسخگویی بازداشت نشدند.
در موارد مشابه دیگری از این نوع جنایات، به خانواده های افراد کشته شده اطلاعات غلط داده شده و یا اساسا شکنجه ها و کشتارها تکذیب شده اند. مورد امیر توفان پور یک نمونه از این دست است. در حالی که دولت هیچیک از کسانی را که مسئول این جنایات هستند، محاکمه نمی کند و تلاش می کند که بر روی جنایات اتفاق افتاده سرپوش بگذارد، خانواده ها هیچ امیدی به عدالت ندارند.
کمپین بین المللی حقوق بشر در ایران از ربودن و شکنجه مجید ش. همانند بسیاری از موارد دیگر اطلاع یافته بود و همه این موارد را به محض اینکه کاملا تائید و مستند بشوند، منتشر خواهد کرد. کمپین بین المللی حقوق بشر در ایران بر اهمیت تحقیق و تفحص جنایاتی از این دست در سراسر کشور تاکید می کند. تعدد و گستردگی خشونت اعمال شده حکایت از جنایت نظام مند و گسترده علیه بشریت دارد که توسط دولت اعمال شده است.

No comments: