بیاینه دانشجویان دانشگاه زنجان در محکومیت احکام صادره

انتشار از مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران
بیاینه انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه زنجان در محکومیت احکام صادره برای اعضای این تشکل
خبرگزاری هرانا : اعلام حكم محكوميت تني چند از دانشجويان و دانش آموختگان دانشگاه زنجان، بهت و نگراني دانشجويان اين دانشگاه وتمامي آزاديخواهان ايران را موجب شده است.
همزماني اعلام اين حكم با مراسم تنفيذ حكم رياست جمهوري و وقايع اخير، اين نكته را در ذهن تك تك ما تداعي كرده است كه گويا دست هاي پشت پرده اي از ترس عكس العمل وجدان بيدار جامعه و دانشگاه با قصد و نيتي از پيش تعيين شده سعي در پنهان سازي اين حكم داشته اند كه به گمان ما اين خود نيز گواه ديگري است دال بر براعت محكومين اين پرونده.

نگراني ديگر ما از آغاز دوباره ي رفتاري است كه با تمسك به ريسمان نخ نما شده ي پرونده سازي، تحت نام اقدام عليه امنيت ملي و تشويش اذهان عمومي به جريان انتقام گيري و كينه ورزي به ساحت دانشگاه و دانشجويان مبدل شود و كژ راهه ي ديگري را زمينه ساز.
اين بار روي سخن ما با مسئولين قضايي است، آقايان، اميد داشتيم كه به ما بگوييد وقايع سال گذشته ي دانشگاه زنجان تنها تخطي و تجاوز يك فرد بوده است كه پا را از حد خود فراتر گذاشته و حريم مطمئنه اي براي خود تصور كرده است.
اميد داشتيم كه بگوييد اين انحراف را به ياري دانشجويان اين دانشگاه به مسير اُولي خود برميگردانيد و نه با به زندان افكندن آنان.
اميد داشتيم كه بگوييد دستگاه قضا، با متظاهر به شريعتي كه بخواهد با سوءاستفاده از موقعيت خود، حقوق يك فرد را زير پا بگذارد، بدون هيچ تفاوتي برخورد خواهد كرد وجايگاه شاكي و متهم را تغيير نخواهد داد اما متاسفانه محكوميت ناجوانمردانه ي اين عزيزان باور ديگري را در ذهن ما رقم زده است.
از اين رو بار ديگرخاضعانه تقاضا داريم كه اجازه ندهيد اعتماد فرزندان اين خاك در پاي مطامع شخصي و يا جناحي گروهي خاص، با بي تدبيري و خودسري از بين برود، اميد داريم كه دادگاه تجديد نظر، آب رفته را به جوي اصلي بازگردانده و با اعلام برائت دوستانمان كه بر همگان واضح و مبرهن است، سعي در جبران خسارتهاي مالي و روحي وارده بر اين دوستان نمايد.
انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه زنجان

No comments: